mitt 2010 i ord och bild




När jag sammanfattade år 2009 för ett år sedan skrev jag att jag trodde att 2010 skulle bli en jäkligt bra år. och vet ni? jag hade rätt. det har utan tvekan varit det bästa året hittils i mitt liv.


jag har besökt åtta länder och tre världsdelar. började med egypten med fem stycken gobitar från klassen i februari, fortsatte sedan mot USA när mamsen fyllde 50 och klev efter några dagar i Florida på freedom of the seas och besökte både Haiti, Jamaica, Grand Cayman och Mexico, och aldrig har jag sett så vackra platser som jag gjorde då. Hittils utan tvekan den bästa resan jag varit på. Åkte med familjen, malin och familjen Jonsson/Lantz till våran lägenhet på Gran canaria i somras och avslutade med Grekland med tre av mina bästa vänner i september. Jag har så otroligt fina minnen från varenda ställe som jag kommer bära med mig till graven.







jag har tagit studenten, vilket är bland det bästa jag har gjort i hela mitt liv. flera år har jag drömt om att få känna den där känslan av lycka och frihet när man springer ut och bara skriker, när man vet att nu jävlar är livet mitt. det var precis så underbart som jag föreställt mig, om inte ännu bättre. allting runt studenten var bara för bra för att vara sant. det var avslutningsmiddag, studentskiva, spårade förfester, brännboll, barrunda, efterfester och sån sjuk jävla stämning dygnet runt. allt detta med världens bästa thorén familj.




jag har haft en fin sommar
som jag tackar mina bästa vänner och familj för. trots mycket jobb kan jag se tillbaka på sommaren med ett stort leende på läpparna. det var fina sommarkvällar, dagar ute med båten, härliga dagar i sommarstugan, vin i långbo med ett härligt gäng, ockelbo marknad, det var kungabröllop som förde med sig en hel by i fest, nakenbad och massor med andra fina minnen.




jag har tagit körkort
, vilket jag såhär i efterhand inte alls förstår hur jag kunde klara mig utan. jag hade satt en deadline att jag skulle ha körkortet i handen innan oktober var slut, och det klarade jag ju! förutom att det var oktober 2009 jag hade tänkt...



jag har börjat jobba i kungsberget, och trivs efter någon veckas jobb superbra och inser faktiskt hur mycket jag älskar skidåkning och allt som hör därtill. och jag bara längtar till jag säsongsjobbar i åre i liknade och får leva riktigt fjälliv.



jag har omgivit mig med underbara människor hela året. min familj, min släkt och mina fina, fina vänner.






....och mycket mycket mera


2010 är året då jag blev fri. Året då jag valde vägar, valde livet och valde lycka framför sorg. 2010 är året jag lärde känna mig själv, blev starkare och lärde mig vart jag själv står. året då jag insåg att jag klarar mycket mer än vad jag tror och att ensamhet faktiskt inte är så farligt, för att vännerna står alltid bakom dig om du skulle råka ramla bakåt. 2010 är året då jag äntligen fått känna på livet, och kunnat bestämma över det helt själv.
Tack alla fina människor som står vid min sida och ni som tror på mig. Jag älskar er.


Kommentarer
Postat av: e

och friare ska vi bli.

vad fin du är.

puss

2011-01-04 @ 22:28:26
URL: http://www.eelinpersson.devote.se
Postat av: Jullis

PUSS

2011-01-05 @ 01:29:31
Postat av: ML

<3

2011-01-05 @ 21:48:10
Postat av: linnéa

ni är det finaste jag vet. puss älsklingar

2011-01-08 @ 23:43:57
URL: http://linneagunnarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0